Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
*******************************************************************************
‎...إنتنصر الله ينصركم ويثبت أقدامكم... إحفظ الله يحفظك...
************************************************************************************

Tuesday, August 23, 2011

CoreTan Khas guru2 Ku smaskm

Alhamdulillah…
Salam 23 Ramadhan..Pejam celik2 dah nk Kat Hari Lebaran..

Selesai solat teraweh malam tadi,fikiran ku tibe2 teringat akan guru2 smaskm yg telah mendidikku.Kalau nk disebut kesalahan,kesilapanku dengan Guru,Mungkin Tak terkira kesalahan anak muridmu  Yang ‘Nakal’ Nie..Namun Ape kan daye,ingatanku kurang kalau nk mengingat kat sorang demi sorang Name Guru yg Pernah Melimpahkan ilmunya kepadaku..
Aku Pun memikirkan ape yg perlu aku buat untuk beri sedikit ‘barang’ tande aku berterima kasih kepada guru dan tande ‘sayang’ku pade guru…..Cewaah !! (doa dlm ingatan)

Ermm,Nak Dekat Syawal kan ?? So,aku Pon cari mase Buat sdikit Kad Raya ..Kad Raya ni adelah Hantaran “Pertama” aku kepada Guru2ku Tersayang…

Sedang aku pikirkan ape nk diluahkan kata2 kepade Guru2,Aku minta pandangan Ummi aku untuk beri sikit idea Nk tulis dlm kad ucapan tu, ..(ummi sedang Mengaji AlQuran) Aku mengganggu ummi…ghheee ~.. “Ma, Ape ek kate2 yang  best Nak dituliskan bagi kat Cikgu2 ??” Ummi Terdiam sebentar yg tengah beralunan mengaji..(gheee~serbe salah aku)..Ummi diam lame….then ummi pandang muke aku and tersenyum… “Ude Letak je Ni ha…--Pecah Kace, Pecah gelas,Sudah Bace Harap Cikgu Balasss---..,,”  Hahahahah~~ Tegelak aku ngan Keluarga yg Mendengarnya…~~huhuhu..(ummi sambung mengaji semula)…

Dah Fikir ,,adelah idea  aku datang sendiri….Luahan dari Hati…(ceewaah !)

Khas Untukmu Guru2 Ku :



 “Aku Tahu aku Banyak Melakukan Kesalahan terhadapmu,aku menghadirkan diri dengan kad ucapan ini sebagai ‘Mohon Kemaafan terhadap kesalahan2ku yang terdahulu’ yg membuatkan hati2mu Terguris kerana sikap ku yang sengaja @ Tidak sengaja..”

“Bukan aku Tak Meminati Pelajaranmu dan penyampaian pengajaranmu,tetapi dari kekhilafanku sendiri yang ‘Malas Belajar’ dan sering tidak serius dengan keikhlasanmu mendidikku ..Namun di kemudian hari Penyesalan akan Berlaku kepada diri ini..”


Wahai Guruku Tawado’mu ketara..
Biarpun ia rahsia….
Namun orangkan Tahu jua dirimu Jelas (ikhlas)
Bukan Di Reka…..
Ampuni  Wahai guruku….
Dosa anak Muridmu….



Sedikit ‘hadiah’ yang tidak seberapa dariku Khas Untukmu :
Al-Ma’thurat…Moge amalan Ma’thurat dapat istiQamah same2..


Saya sayang Kamu,Guru2 Ku…

Puan Marina, Puan Monaliza , Puan Naimah , Puan Safranil Hikmah , Puan Zaleha (yg bnyak memberi Nasihat) , Puan Nor Hayati , Puan Badariah , Puan Marjana , Puan Aznina , Puan Haslizah , Puan Aziah, Puan Faridah , Puan Saonah , Puan Hamidah , dan Guru2 Perempuan yg Lain..(smaskm)
Terima kasih Juga Ustaz2 yg membantu  dlm Bimbingan murid : Ustaz Supriyadi , Ustaz Rasyidi , Ustaz Shahir , Ustaz Md.Diah , Ustaz Harun , Ustaz Abdullah , Ustaz Muammad , Ustaz Razali, Ustaz Jaa’far , Usaz Fadhil , Ustaz Yusof , serta ustaz2 yg Lain…


Thanks To Sorang Adik Smaskm yg Bantu Sy Mengingati name2 Guru…(ghee~) (^___-)


Aku X Lah sehebat sahabat2 Lain , 
Aku Xlah Belajar jauh2 dan ke Luar negara seperti sahabat Lain, 
Aku Tak Lah sePandai Mane Yg Kamu fikirkan ,
Aku Tak lah Sealim Mane yg Kamu sangkakan , 
Aku Tak lah sebaik Mane yg Kamu inginkan,
Namun Aku insan Biasa yang mengharapkan Keredhaan Ilahi,
Dan aku Akn menjadi 'diri' yg Allah Tetapkan sebagai 'muslimah' di Redhoi,
Aku akan belaja ilmu Dunia dan Akhirat dan menggunakan DUnia sekadar aku perlu,
dan akan Menjalani Akhirat selamanya..
Aku Insan Biasa yg  Mencintai Allah,
Aku insan Biasa yg Merindui Rasulullah S.A.W,
Aku Insan Biasa yg mgharapkan Keredhaan Ummi Ayh dan Guru2ku,
Aku Insan Biasa yg Menyayangi Manusia Saudaraku Islam..


itulah Aku ::~ ShaQillah Akhdhari.Asif-

No comments:

Post a Comment

Mau Komen ? sile~Tak Mau ? ,its oke !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

**.. Inna SolaTi....*


i Love Palestine

i Love Palestine

Aku Insan Biasa..

" Alhamdulillah aku masih bernafas lagi di atas Muka Bumi Allah ini.."

Mengapa Allah masih beri Nafas untukku??
''Kerana aku Hamba yang Tidak pernah Lari dari kesalahan,kealpaan.Kerana itulah Allah Beri aku mase untuk membetulkan langkahku dan supaya bertaubat kepadaNya..Sungguh Maha Pemurah ENGKAU ya Rabb.."

Semoga Ape yang disampaikan sedikit manfaat kepada sahabat2ku...
___________________________________________

Aku adalah S.A. = ShaQillah Akhdhari..
___________________________________________

Yg Menggemari Warna Hijau penyejuk Mata hati ..

Usulku sbgai Anak Islam :

-Tadika Jaim

-Sek Ren. Pernu..

>>Pengawas Perpustakaan

-Sek.M. A. Assaiyidah Khadijah (SMASKM07)

>> Tiada Keistimewaan.(-__-)

-PLKN

-Kolej Universiti Islam ANtarabangsa
.(KUIS)

>dip. SYARIAH ISLAM

>Timbalan Kebajikan dan kerohanian persatuan mahasiswa Syariah Islam.

>>Biro Protokol & Pembantu kelab PERKIM KUIS

>Exco Wasilah Shuhada' .

>Badan Kebajikan Dakwah.

>Pengarah Program 'Ihya'ul Jill al-MuttaQin' (Ank2 Yatim)

Bidang Kerja.

-Guru sandaran Sek. Ren. Jaim (2Bulan)

-Latihan Kerani Peguam Syariah Islam.

-Pendidik Murid PASTI.(Pagi)

-Pendidik 'anak Remaja Perempuan' & Kelas Mengaji (Malam)

-Aku CiptaaNya,,Anak 'Ummi'..(^__-)
-----------------------------------------------------------------

Kata Pujangga >>

Jika Dosa itu ada BAU,Pasti tiada manusia yg sanggup berbuat Dosa kerana Tidak Tegar untuk BerkuBang dalam Bau yg busuk itu..Jika Pahala itu bernilai seperti WANG,

pasti semua orang akan terkejar-kejar mahu pahala..tapi

masaalahnya ialah : DOSA dan PAHALA itu Cuma akan diketahui dengan pasti selepas MATI..

aku Yakin,kita semua akan KESAL nanti..kesal sebab banyak dosa dan sedikit pahala..

Maka,anggaplah dosa itu busuk…dgn itu kita akan selangkah menjauhi dan membenci DOSA,

dan perlakuan dosa orang lain…”


>selamat mencube<

Mari bace doa Untuk Saudara Palestin,Gaza serta Umat ISlam dlm Susah.

Mari bace doa Untuk Saudara Palestin,Gaza serta Umat ISlam dlm Susah.

-----------------------*ziarahku*--------------------